Verschil Tussen Geladen En Onbelaste Remklauwen. Wat Je Moet Weten

Remklauwen zijn een intrinsiek onderdeel van het remmechanisme van een auto. Een remklauw kan zowel beladen als onbeladen komen. Een geladen remklauw bevat alle benodigde hardware samen met de remklauw. Onbelaste remklauwen geven u echter alleen de remklauw.

In dit artikel worden de verschillen tussen beladen en onbelaste remklauwen nader toegelicht.

Onze topaanbeveling over Loaded Brake Caliper

Onze topsuggestie over onbelaste remklauw

Wat Is Het Verschil Tussen Halfbelaste En Beladen Remklauwen?

We hebben al vermeld wat een geladen remklauw is. Een geladen remklauw zou klaar zijn voor installatie. Het zal bevestigingsmateriaal en remblokken hebben. Een semi-belaste remklauw daarentegen wordt geleverd met de remklauw, zuiger en het bevestigingsmateriaal. Het bevat geen remblokken, wat niet per se een slechte zaak is.

U kunt uw remblokken niet kiezen als u geladen remklauwen koopt. Met een semi-belaste remklauw of een onbelaste remklauw kunt u uw remblokken aanpassen. U kunt afzonderlijke remblokken kopen, zodat u remblokken kunt kiezen die het beste passen bij uw rijomstandigheden en wrijvingsvereisten.

Wat Is Geladen En Geloste Remklauw?

Een geladen remklauw bevat een complete set gereedschappen waarmee u uw remklauw snel en eenvoudig kunt installeren zodra deze is uitgepakt. Een onbelaste remklauw betekent een pakket met alleen remklauwen. U ontvangt niet het montagemateriaal om de remklauw met halfbelaste remklauwen te monteren. Al deze onderdelen moeten apart worden aangeschaft.

Wat Is Er Niet Inbegrepen Bij Een Onbelaste Remklauw?

Onbelaste remklauwen zouden alleen de zuiger en remklauw bevatten. De remblokken, remklauwpennen en ontluchtingsschroeven moeten apart worden aangeschaft. Een onbelaste remklauw kan kosteneffectiever zijn en stelt u in staat uw remsysteem aan te passen. De belangrijkste afwezigen in het pakket zijn de remblokken.

Is Het Belangrijk Om De Positie Van Remklauwen Te Kennen?

Ja dat doet het. Het is u misschien opgevallen dat de positionering van remklauwen van voertuig tot voertuig verschilt. Dit is bedoeld om het ontwerp van de auto te verbeteren en de remprestaties te verbeteren. Het zou het ontluchten van de remmen gemakkelijker kunnen maken door de positie van de remklauwen te veranderen. Het is belangrijk om de gewichtsverdeling van de auto te optimaliseren en het zwaartepunt te verlagen.

U zult de remklauwlocaties van 15 cmo en 30 cm niet vaak op de remmen zien. Een klok van 15 cmo verlaagt het zwaartepunt en biedt een betere gewichtsverdeling, maar opent de rem om meer vuil op te vangen. Dit ontwerp is niet onderhoudsvriendelijk. Een klokstand van 30 cmo daarentegen is nadelig voor zowel de gewichtsverdeling als de bloeding.

Denk ook aan warmteafvoer. Wanneer de remmen in het spel komen en de beweging van het voertuig stoppen, genereert het wat warmte vanwege de wrijving. Een juiste remklauwpositionering is essentieel om de warmte op de juiste manier te verspreiden. Een verkeerde plaatsing kan er ook toe leiden dat het veersysteem wordt aangetast.

Laatste woord

Door het verschil tussen beladen en onbelaste remklauwen te leren, kunt u een weloverwogen beslissing nemen over het kiezen van het juiste type remklauw voor uw voertuig. Onbelaste remklauwen kunnen worden gebruikt voor uitgebreidere remwerkzaamheden, terwijl een geladen remklauw klaar is voor gebruik.